Provocera mera?

När jag sätter ner foten. När jag blir förbannad. När jag provocerar. Först då väller det in kommentarer.

När jag skriver saker som inte förknippas med den bilden ni har av mig, först då. Inte av den snälla sorten heller. Eller så läser ni inte som ni ska utan tar text ur sammanhang.

För ni, ni som är genuint snälla, trevliga och omtyckta ni betyder massor och det är för er jag bloggar. Nästan mer än för min egen skull. Varför skulle jag annars jobba med och för människor. Varför skulle jag annars dela med mig av min kunskap?

Ibland rinner även min bägare över. Inte så ofta. Men det händer. Jag blir onekligen trött på att man ska behöva säga ifrån för att synas eller få respons. För visst är det så?
Ofta.
Varför ska man behöva ryta ifrån, provocera och försvara sig. Eller rent av som en del stora bloggare, vara hänsynslös, oansvarig, hacka på andra eller göra/säga dumma saker som folk stör sig på.

20140310-143736.jpg
Så om jag vänder det här företagsmässigt nu då.
Det är ju samma där. Oftast. Inte alltid.

De som syns är ju de som låter mest, provocerar mest och som inte alltid gör schyssta deals.

Är det det här som krävs för att jag ska kunna leva heltid på Kostologik?

Vet du vad, då vill jag inte det.
Jag vill att jag OCH Kostologik ska förknippas med kunskap, ödmjukhet och förmågan att lyfta och hjälpa människor. INTE tvärtom.

Jag kan vara fruktansvärt provokativ, ironisk och säkert rent av elak om jag skulle vilja. Men tjänar det mig något? Varför skulle jag vara det?

Samma gäller här som på min instagram. Inget smutskastande. Inga fula kommentarer om de inte är konstruktiva och befogade. Jag tolererar inte att någon kommenterar nedvärderande om någon, vare sig här, på facebook eller instagram.

Det ska vara gemytlig och trevlig stämning på mina sidor. Punkt.

10 thoughts on “Provocera mera?

  1. Är man inte snäll om man inte tycker likadant som du? Your way or the highway? Kanske även du skall tänka på hur du uttrycker dig?

    • Men lilla vän, som insisterar på att vara anonym. Självklart får du tycka precis som du vill, precis som jag. Men stör du dig så på mig kanske du skulle hitta en annan blogg att läsa 🙂 ha nu en fortsatt fin kväll och läs ordentligt nästa gång du läser så kanske du slipper läsa och anta saker som inte skrivits 🙂

      • Åh vilken fånig härskarteknik “Men lilla vän…” Haha.

        Ta det som konstruktiv kritik istället: Tänk över hur du formulerar /uttrycker dig.

      • Tack för all din input, hade jag funnit den konstruktiv så hade jag tagit åt mig den och självklart sett det som något bra.
        Men att du anklagar mig att jag skulle krävt att andra skulle städa efter min son, är helt befängt. Även helt befängt att jag bara ska bita ihop och acceptera att andra får slänga vilka kommentarer de vill åt mitt håll och nedvärdera mig som mamma för att min son blev sjuk, vilket jag självklart inte kunde rå för.
        Vilket i grund och botten tyder på att du inte kunde läsa mitt inlägg som det var skrivet

      • Tråkigt när folk som lämnar negativa kommentaren har behovet av att vara anonyma och inte skriva sitt namn. Vågar man inte stå för sin åsikt kanske man borde hålla den för sig själv….

  2. Michaela, du är en underbar person och väldigt kunnig inom området kost/hälsa/välbefinnande! Du är lika omtänksam som mamma, som du är mot dina kunder och låt INGEN ignorant liten fjant säga annat bara för att provocera. Fortsätt blogga, utveckla kostologik och vara så fin som du är så blir det bra! Kram

    • Men åh Lina, tack så jätte mycket för dina värmande ord! Vad glad jag blir att du ser mig så och även kostologik. Massor av kramar och hoppas du har det bra! Kramar

  3. Jag, personligen, tycker du har ett vältaligt sätt att uttrycka dig ich tycker liksom du att man kan läsa nån annans blogg om man inte gillar det du skriver. Och det står jag för! Hälsningar Carina

Leave a Reply

