En friluftsdag

Här har det varit full rulle. Vi är alla lite rastlösa efter att ha varit isolerade från omvärlden ett tag.

Vad hittar man på för att 1. Aktivera barnen 2. Komma ut 3. Inte riskera att smitta någon innan 48h gått.

Så slog det mig imorse, min mormor och morfar var alltid fenomenala på att “söndagsåka” och “söndagsmysa” när jag var liten. Ofta stannade vi och fikade vid någon av de sjöar morfar jobbat vid som fiskodlare.

Så. Idag. Packade vi in oss i bilen med alla de grillbehör man kan tänkas och åkte till min favorit sjö. “Gårdsjön” så förbenat mysigt!

20140309-225730.jpg
Vi grillade korv, lekte kull, kastade stenar och bara myste. Vi såg hur gässen landade graciöst på vattnet och vi plockade kottar till förbannelse.

Vi var enade där. Min man och jag. Att sånt här måste vi göra oftare och barnen verkade instämma.

Leave a Reply

