Jag lever…..

Det var med nöd och näppe jag imorse upptäckte att jag levde.

Eller det började igår redan. Jag vaknade med magknip vid 01-snåret och sen satte det igång. Magsjuka.

Fy fan säger jag bara. När man med håret i en hård tofs, händer runt toalettstolen och bara knän mot kallt golv vänder sig ut och in flertalet gånger tills det liksom inte finns något kvar att få upp utöver inälvor och tarmkanaler.

Finns det något jag avskyr mest i hela världen så är det att kräkas.

20140309-064524.jpg

Nu så här ett dygn senare känner jag mig lite mer levande. Men trots att ha sovit bort större delen av morgonen och större delen av eftermiddagen så känner jag mig riktigt utmattad och blek.

10 thoughts on “Jag lever…..

  1. Och du tyckte att de som satt intill er på restaurangen skulle suttit kvar, hjälpt till och torkat spyor, sett glada ut och sedan åkt hem och väntat på att drabbas av kräksjuka? Skulle någon börja spy intill mig på en restaurang skulle jag knappast suttit kvar.

    • Seriöst, driver du med mig? Självklart skrev jag inte eller begärde att någon skulle hjälpa till! Jag jobbar som sagt på restaurang och städade därför upp efter mig själv så att personalen även den skulle slippa.
      Vad jag tycker var riktigt jädra dåligt var attityden från folk, som om jag med flit hade tagit med min son om jag visste han var sjuk. DEN attityden tyckte jag var riktigt ful.
      Jag begärde ingen att hjälpa mig, tvärtom, jag sa faktiskt nej till personalen.
      Synd att du inte vågar kommentera med ditt namn bara……..

  2. Jag har en fundering som jag hoppades att du kunde hjälpa mig med. Jag har följt din blogg ändå sen du började blogga för lchfklubben och du verkar onekligen ha en massa kunskap inom kost.
    När jag var yngre typ 16-20 år och körde vanlig kaloridiet kom jag oftast in i ketos relativt snabbt. Förmodligen för att jag åt lite. Nu är jag 36 och lyckas inte komma in i ketos alls. Jag har kört Lchf massor med gånger men viktminskningen landar på ca 0,2-0,3 kg i veckan och aldrig någon ketos. Sist provade jag med Katrins veckomeny från hennes bok med samma resultat. Jag har provat att äta mer fett o mindre fett men det verkar inte ha någon påverkan. Vet du vad detta beror på? Varför försvinner förmågan att hamna i ketos? Jag vill så gärna att Lchf ska fungera för mig. Jag vet med mig att jag är väldigt stressad och jobbar på det med terapi men då detta pågått under många år utan resultat ser det inte ljust ut…

    • Du vet om att du hela tiden som lågkolhydratare är i ketos även om stickor inte visar det. Ketos arbetar parallellt med glukoneogenesen och andra funktioner i kroppen.
      Ketos är inte allt för att gå ner i vikt, en bra ämnesomsättning, en glad sköldkörtel, stress. Att kunna slappna av och låta kroppen vara i det parasympatiska nervsystemet är a och o i en viktminskning, ja ett funktionellt liv över lag. Det är endast i det tillstånd som kroppen kan återhämta sig, nya celler skapas och du förbränner, tarmkanaler funkar som de ska osv.
      Vissa har svårare att nå ketos än andra en del kommer i ketos redan vid 80gr kh medan andra måste ner till 5gr kh. Vad som inte är optimalt är att man byter en stress mot en annan, man jagar ketos. En kvinnokropp kan fysiologiskt inte viktminska mer än 0,2-1,5kg i snitt i veckan. Vilket betyder, går du ner 2kg 1 vecka men sen står still i resterande 9veckor så har du ändå i snitt gått ner det som är standard. Trist, jag vet. Men ett minus är alltid ett minus! Kram

  3. Vad skrev du häromdagen-att gästerna på restaurangen borde ha torkat upp dina barns spyor? Du fattar varför de inte gjorde det nu va?

    • Haha! Driver du med mig?
      Du kan verkligen inte ha läst mitt inlägg ordentligt 🙂
      Jag skrev sannerligen inte att någon annan skulle städa åt mig, inte personal eller andra gäster. Jag JOBBAR inom restaurang och vet därför bättre än nån annan, jag städade faktiskt själv med just smittorisk i åtanke.
      Jag skrev att jag tyckte det var dåligt bemötande att folk anklagade mig för att jag skulle tagit med min sjuka son på fik med flit. DET var vad inlägget handlade om.

  4. Just hemkommen och “läst i kapp”..
    Finns f-n inga ord att säga mer än SKÄMS! till idiotiska människor. Barn är BARN och Du om någon skulle aldrig bete dig på det viset som beskrivs.
    Hoppas HELA familjen är kry nu och att ni klarar er från sjukdomar ettag.
    Kramar!! /Lotta

Leave a Reply

