Energigivande lunch

Är det vår nu? Är solen här för att stanna?
Du vet när solen är vaken samtidigt som oss. När den snart kommer gå till sängs samtidigt som oss och när gräset snart kommer vara daggvått och fullt av spindelväv.

20140224-165117.jpg
Första vårtecknet måste vara när man dammar av solbrillorna. Nog för att jag kör bil med mina ibland i vintersolen, men inget slår första dagen du promenerar med dem utan att känna dig som en fåntratt.

Bebisnacke luktar så gott. Vilken energigivande lunch. Snuffsat på lille efterlängtade Joel och tjejlunchat med världens bästa Lussan. Vi tickar typ på 13 år nu, hon och jag. En sån där vän man vet alltid är där även om man inte hörs varje dag. En vän som fanns kvar fast jag bodde utomlands och som var en av få som hade “klipp-kort” hos direktflygbolagen. En vän man delat sorg med. Glädje med. Med och motgångar. Fyllor. Pojkar. En vän som förstår utan att man behöver berätta.

20140224-165632.jpg
En vän som nu är gudmor åt båda mina barn. En vän jag litar på fullt ut.
Vi är så lika. Men så olika.

Du vet en sån vän som lyfter upp dig när du är nere. Oftast på ett brutalt “ryck upp dig nu för fan, du fixar det här”-sätt mer än ett klapp på kinden “res på dig lilla gumman”. En sån vän som känner dig ut och in. En som kan säga “lugna ner dig för fan” utan att man tar illa upp. Jag är lyckligt lottad.
Jag har få riktigt nära vänner, extremt många bekanta och så vill jag hålla det.

Ungefär som med min mat. Bara creme de la creme. Naturligt, rent och okomplicerat.

20140224-172213.jpg
Vart vore jag utan dig! ❤️

2 thoughts on “Energigivande lunch

Leave a Reply

