Fett som inte härdar

Biff. Mmmm. Biff. Lagom rosa.

20140221-093841.jpg
Stekt i kokosfett som inte härdar (gäller allt kokosfett utom det sär vidriga silvriga paketet).
Än mysigare i gommen var att det stektes i chili-kokos! Japp. En smaksensation. MEN ta inte allt för mkt det blir ganska bra sting där på tungan. Och läpparna.

20140221-094016.jpg
Kokosfettet från Cocosa med chilismak hittar ni (tillsammans med andra smaker) hos Liveo. Smarrigt värre! Tack fina Charlotte för att jag fått testa det här!

En fågel har viskat. Det finns andra smaker också.
En annan fågel har viskat. Citron-kokosfettet ska vara ljuvligt i tea.

Jag önskar er en ljuvlig fredag. En fredag med mys och kärlek. Skänk mig en tanke. Jag. Ja, Jag kommer vara “inlåst” på jobbet till sena sena natten. Mina fötter kommer tacka mig 17h senare när de får andas luft och känna täcket mot tårna och kanske, kanske till och med en katt med den fluffigaste pälsen överger mannens varma sida för att i sedvanlig ordning borra ner sig i min svank. Ibland. Ja ibland när det ljuvligaste spinnet drar igång så får man gratis akupunktur. Men vad gör det.

20140221-094645.jpg
Idag. Ja just idag känns våren långt bort och snuvan har åter igen hälsat på. Måtte vi bli helt friska snart.

Leave a Reply

