Motivation

Hej min vän, motivation är så mycket eller hur? Men hur hittar man motivationen?
Jag känner mig inte direkt som en idéspruta eller en “bloggerska” med sakliga inlägg just nu. Men det blir så ibland. Det får bli så. Känslan av att skriva måste liksom finnas där. Jag tror verkligen att det här viruset har tagit lite av min motivation och ork.

Just nu fokuserar jag på roliga saker. Det är ju det som får oss att må bra eller hur?
Jag kommer en morgon vakna upp och gotta ner mig i näringslära och kroppsfunktioner igen. Kanske imorgon. Kanske nästa vecka. Vem vet. Det tar ett tag för ett mamma-hjärta att läka när ens barn varit krassliga med hög feber. Man oroar sig så musten går ur. Nackdelen med att ha barn, att man oroar sig konstant. Men det är ju av kärlek ❤️

En ledig dag mitt i veckan är välkommen. Vi har hängt upp honeycombs i lillans rum. Nu väntar jag bara på att “iris lights” ska komma så att sänghimmeln kan bli fulländad.

20140219-120919.jpg
Jag gillar att köpa genomtänkta prylar. Som jag i huvudet flyttar runt i huset och som jag har möjlighet att variera användningen av. Du vet…. Det är ju sällan något stannar på en och samma plats för jämnan.

20140219-121044.jpg

Men. Härom dagen gjorde jag nog det lustigaste impulsköp. 4 konvektorelement. Japp. Fyra stycken. Hoppade in på Coop Bygg med en kollega efter att vi hämtat ut jobbskor. Mega-rea! Sprang förbi elementen, halva priset, ringer min käre man som behöver ha såna i biorummet. Sagt och gjort, vi bestämde att vi skulle ha iallafall två. Kommer till kassan och ännu mer rea på priset. Öh min hjärnverksamhet funkade inte riktig så ut kom jag med fyra stycken i vart fall. Bra säljare eller korkad kund? Hur som helst att i slutändan köpt element för 149kr styck (ordinarie pris 499kr) kändes sen inte så fel ändå. Vi lär ju ha en varm källare hur som haha.

2 thoughts on “Motivation

  1. Tack för mejlet gumman!
    Har inte glömt bort dig, men du vet hur det är med tiden..

    Jag förstår precis hur du menar. Så är det ibland.
    Njut av idag, imorgon är en annan dag ❤

    Kram!!

Leave a Reply

