Projekt

Rastlöshet. Du vet den där känslan när man vill så mycket men kommer ingenstans. Nu när jag varit sjuk så har jag givetvis vilat. Jag har lekt massor med barnen. Blivit förundrad över hur länge två små blonda yrväder kan sitta i ett badkar. Så länge att små händer och fötter blir skrynkliga.

Nu har jag bestämt att Dotterns rum ska få sig en liten make-over. Inte som i nya tapeter, nej det är ingen idé när det fortfarande är roligt att pilla loss små bitar och klistra Mimmi Mus klistermärken här och där. Och så får det vara, det är lite det som är charmen med barn. Nya tapeter blir det så småningom men inte nu.

20140214-094011.jpg
Hon har en så ljuvlig sänghimmel över sin säng och nu har jag bestämt mig för att dekorera den. I de allra ljuvligaste spetsrosetter, vintageägg och små Mimmi-filurer.

Klart man måste ha honeycombs i ett tjejrum eller hur?

20140214-094401.jpg

20140214-094409.jpg
Så dessa klickades hem från Lilys and Honey och nu väntar jag med spänning på att posten ska sköta sig så jag kan dra igång nästa vecka!

En pojkes rum. Det blir nästa projekt. När lillkillen även han ska ha en stor säng.
Och det blev visst en turkos och en vit till…. Från Hemlängtan. Visst skulle jag säkert kunna hitta en beskrivning på att göra dem själv… Men nääää…. Jag köper hellre. Jag har inte tålamod till sånt där.

20140214-144307.jpg

Leave a Reply

