Omega 3 vilken sort?

Vad tänker du på när du köper tillskott? Kvalitet? Pris?

Mitt råd är att du givetvis ska köpa ett bra tillskott som innehåller det som du önskar.

Exempelvis vid omega3, se till att själva kapseln är tillverkad på så rent sätt som möjligt och inte massa bös du inte förstår dig på.
Att fiskoljan innehåller både DHA och EPA, omega3-fettsyror som vi klarar av att upp i vår kropp. Köp inte ALA omega3 eftersom det är en fettsyra från växtriket som är till lägre kvalitet för oss. Vi kan först ta upp den på bästa sätt efter att den “omvandlats” i andra djur till DHA och EPA.

Testa en kapsel då och då, klipp hål och lukta. Det är färskvara och ska inte lukta härsket.
Jag tänker INTE rekommendera ett specifikt märke eftersom jag tror på att variera sig mellan producenter. Just genom den simpla anledning att de framställs på olika ställen, olika råvaror och olika priser. Jag rekommenderar därför att variera er, jag cirkulerar mellan 2-3 olika märken jag och det fungerar ypperligt.

Ju mer ihärdiga företag är med att sälja på en ett tillskott, ju mer avig blir jag. Det finns många bra och dåliga preparat där ute på marknaden.
Ju mer det predikas att just deras märke är DET DÄR speciella, ju mer avig blir jag. Det är som små varningsklockor som går i gång liksom.
Jag gillar inte att binda mig till något vad gäller tillskott.
Ibland rekommenderar jag ställen jag handlar på men ha i åtanke att jag handlar inte bara där och inte varje gång.

Om det är någon som är nyfiken så har jag de senaste tre gångerna varierat genom att köpa mina tillskott bla hos lchfklubben, Liveo och Svensk Hälsokost. Ja just det jag har handlat på MMsports också.

Härkan du läsa mer om omega3.

2 thoughts on “Omega 3 vilken sort?

Leave a Reply

