Fina priser

God morgon min vän,

Jag har barn. En sjövild ettåring med blonda lockar i nacken som jag bara vill snuffsa i och en tvååring som är så omtänksam och nyfiken att jag blir avundsjuk. Så lika men så olika och lika älskade!

Mina små älskar frukt och toppen säger jag! Det är betydligt mer frukt än onyttigheter som slinker ner i deras små kappsäckar! Känns bra!

Nu letar jag inspiration till det bästa Bara Bär mellisen eller desserten för den delen.
Självklart, som någon påpekade härom dagen, så kan jag göra egna “bara bär”-mixar. MEN jag hinner inte och bara tanken just nu stressar upp mig. Jag vet att ni är fler som inte hinner vara den där “bak/kok”-mamman. Det är helt okej! Ha inte dåligt samvete för det!

20140131-090603.jpg
Vet ni vad, jag är mycket för “ren” mat och allt vad det innebär men låt inte vardagen komma i kläm. Hinner du inte koka egen sylt eller rulla egna köttbullar, fine. Du är inte sämre för det!
Dessutom så tycker jag att det är riktigt bra att företag börjar tänka så här också, det är ju skitbra att det kommer fler och fler rena produkter. För att behålla dessa på marknaden och i framtiden hoppas att de går om de där sockrade lättprodukterna så behöver vi konsumenter visa att det är bra och att vi konsumerar. Att det finns ett behov.

Så här tävlar du: På instagram i sammarbete med Finnerödja och deras grymma produkt! För att delta, visa upp ditt bästa bärmellis/bärdessertrecept, tagga med #barabär #barabärmellis och gilla min facebook. http://www.facebook.com/kostologik Tävlingen pågår till nästa fredag och det kommer att dras TRE lyckliga vinnare!

Leave a Reply

