Din rätt att rösta!

Känns bra att kunna rösta rött snart! FAKTISKT! Det var längesedan jag och Lussan satt med i SSU och försökte tillsammans med andra ungdomar i vår stad då jobba för ett bättre samhälle.
Jag är inte fanatisk med min politik, inte alls MEN även jag har gränser där jag tänker att “nu är det dags att göra sig hörd”! Jag dömmer dig inte om du är blå, grön eller gul eller annat. MEN jag är livrädd för att mina barn ska växa upp, påtvingade en näringsfattig, socker/stärkelse-rik mat där jag som mamma inte kan påverka så mycket. För förskola och skola måste de ju gå i, hur mycket jag än tycker maten är skit och äta bör man annars dör man!
Valfrihet i matväg till våra barn borde ju vara en självklarhet, eller hur!

Något annat som totalt skrämmer vettet ur mig är hur våldtäktslagen fungerar och hur många våldtäktsmän som blivit friade det sista, endast för att de inte förstått att tjejen nekat.
För i helvete!!! Ett nej är ALLTID ett nej! Oavsett! Det ska inte ifrågasättas oavsett om offret är nyktert eller påverkat! Jag avslutar här innan jag skriver något riktigt dumt, som i stil med USA och dödsstraff.

TVÅ otroligt otroligt viktiga ämnen!!!! Bra mat till våra barn och ett nej är ALLTID ett nej, diffust eller ej!

20140131-100228.jpg
Läs här om mattvånget!
Läs bla här om varför vi MÅSTE göra något!
Läs om motionsförslag från S här!

Leave a Reply

