Hallonpannacotta

Slängde ihop pannacotta igår. Så enkelt och gott!

Bara Bär Hallon från Finnerödja, 1 burk.
5dl grädde
Nypa vaniljpulver
3 gelatinblad
Koka upp grädde, hallon och vaniljpulver.
Lägg gelatinblad i blöt
Ta av kastrullen och vispa ner gelatinet. Häll upp i 4 skålar. Låt stå i kylen i 3 timmar.

Jag garnerade med frysta bär och en sked Bara Bär Mango/Havtorn men den bilden blev så jädra ful så ni får se innan garnering 🙂

20140127-093504.jpg
Dessutom bra och mättande mellis/efterrätt till barnen.

5 thoughts on “Hallonpannacotta

  1. Hej! Nu skriver jag igen! Nu har det gått en vecka sen jag startade med strikt LCHF. -5 kg visade vågen idag! Vilken tycker du är den bästa receptsidan för LCHF? 🙂

      • Tack så mycket!! Det enda jag är orolig för är överflödig hud. Jag är 20 och tränar mycket, men har 45 kg att tappa 😦 har du några tips för att undvika det? Eller vet du något om det? Tack för tipsen!

      • Jag förstår din oro. Jag som gått ner lite mer än 30 har blivit väldigt förvånad hur huden och kroppen fungerar, positivt överraskad. Jag har tränat mkt och även smörjt in mig med kokosfett och varvat med biooil för de små tigerränderna och det har fungerat jättebra! Huden är makalöst bra! Så stressa inte låt det ta tid så kommer din hud hinna med din viktminskning. Kram

Leave a Reply

