Är det karaktär?

20140125-143337.jpg

Alltså, du sitter där och undrar. Hur fan blev det så här?

Du har ju varit duktig! Inte ätit för mycket fett, inte för mycket godis, knappt ätit alls. Du har ju liksom varit skitduktig och ändå sitter du där och undrar. Hur fan blev just jag överviktig?

Jo min vän det handlar inte om dålig karaktär! Inte alls!

Vad du nu behöver göra är att tänka logiskt! Utanför ramarna. Vad har jag gjort? Hur har jag ätit? Hur mår min kropp? Stressar jag? Svälter jag kroppen? Är jag trött? Glåmig? Hur får jag i mig energi? Hur ser mitt ätbeteende ut? Hur ska jag vända det här? Allt är INTE kcal in och kcal ut!

Vad är svaren?
Vad behöver du göra?

Det är inte enkelt, inte spikrakt! Men det går!

Fråga dig själv Hur mår jag mitt bästa jag?
Tänkvärt eller hur! ❤️

Leave a Reply

