Ny familjemedlem

God morgon min vän,
Hur mår du? Sovit gott?

I går var en häftig dag!
Vi hämtade nämligen hem vår helt nya bil!
Helt otroligt söt är den!

20140123-072918.jpg
Jag pendlar ju som ni vet 3mil enkel resa var dag jag jobbar. Det är inte ekonomiskt hållbart att pendla i vår familjebil, en V70 och dessutom blir då resten av familjen väldigt låsta när jag jobbar kvällar och helger. Inte så lätt att stuva in en ettåring och en tvååring i vilken bil som helst.

Så igår hämtade vi alltså hem Greta som vi beställde redan i november. Efter en presentation om bilen från försäljaren fick vi en flaska skumpa och sen var det bara att rulla ut….. Sååååå häftigt!

Den bästa funktionen utöver att den är väldigt ekonomiskt måste nog (än så länge) vara “grilla skinkan”-knappen! Shit alltså, röv och ryggvärmaren blir så otroligt varm att jag trodde att svettpärlorna skulle synas genom jeansen men åh så skönt för min rygg. Helt underbart efter en nästan 10 timmar lång kväll på jobbet! Kommer garanterat vara lika uppskattad en lördag efter ett 17 timmars pass.
Välkommen till familjen!

Leave a Reply

