Gah….. Skitvåg?

Vågen, människans bästa vän?

Nä…..

“Bara några hekto mindre på en vecka???”
“Samma som förra veckan???” eller ännu värre “Några hekto upp sen förra veckan???”

Känner du igen dig? Säg det högt för dig själv, visst låter det stressande!

Nu ska vi reda ut här, några hekto minus ÄR ALLTID minus!
Samma vikt som förra veckan kan bero på mycket, hur mycket mat du har i magen, hur mycket vatten du druckit, har du varit på toaletten eller helt enkelt dagsform. Många av oss (kvinnor och pms bla) kan inte alltid styra över våra hormoner eller så planar kroppen helt enkelt ut sitt snitt.
Men oj, några hekto upp?! Världens undergång? NEJ….. Straffa inte dig själv. Samma anledningar som när du står still gäller….! Fråga dig själv: Är jag stressad? Har jag sovit bra? Har jag ätit som jag ville? Undantag? Alkohol?

Lås in vågen, släng den eller be någon gömma den ett slag! När du inte fokuserar på din dagliga vikt, först då kommer det gå som en dans!

Hahaha!! Ny rubrik, bara för att ja är så jädrans bra på sär skrivning 😉 snart kan jag nog inte skylla på att jag bott utomlands i många många år och att där är särskrivning en regel mer än undantag……

4 thoughts on “Gah….. Skitvåg?

  1. Hoppsan, ser ut som att det blivit ett mellanslag för mycket i rubriken va? Att skita våg kan inte vara kul… :p

    Det är som du säger det där med vikten och hormonerna, jag själv går alltid upp minst 1 kilo under lingonveckan. 🙂

  2. Jag tampas med den där j***a vågen hela tiden. Det går inte riktigt som jag vill. Den står still..
    Men nu ska jag lägga in en högre växel på gymmet & hoppas på bättre resultat!
    Du inspirerar & det gör mig glad!

    Keep up the good work!

Leave a Reply

