D-vitamin

Denna sidan året är en mörk tid för oss som bor i Norden. Jag är som sagt inget fan av multivitaminer och stoppar egentligen helst inte i mig mer tabletter än jag behöver och så är det ju, varför äta i förebyggande syfte?
Behöver du inte ta ett tillskott så åker en stor del ut i urinen. Därför har vi ett av de dyraste urinen i världen!

MEN med det sagt så behöver vi alla ta tillskott av D-Vitamin under vinterhalvåret (även till del under resten av året).

Jag har fått chansen att recensera D3-2500IE från Svenskhälsokost.

20140117-071414.jpg
En tablett med bra innehåll! De är små, smidiga och har ingen bismak.

Dessutom så är det just nu kampanj på dem, ni hittar dem här! Passa på vettja 🙂

Du vet väl om att D-Vitamin är en fettlöslig vitamin? Med det menas att man behöver ta den i samband med måltid för bästa upptag. Gärna en måltid med en del fett. Det behövs inte mycket för att kroppen ska ta till sig vitaminet och vi som äter LCHF eller fullfetter behöver inte oroa oss för att vi inte ska ta upp vitaminen ordentligt.

Det här inlägget är skrivet dels för att jag fått äran att testa den, men även från mig som Kostrådgivare. Jag rekommenderar inget på den här bloggen jag inte tror på och jag kommer personligen fortsätta att använda detta märke.

Du tar väl D-Vitamin?

D-vitamin främjar bland annat immunförsvaret och hjälper till så att andra funktioner i kroppen arbetar som de ska bland annat normal celldelning, upptag av andra vitaminer och mineraler. Sägs även ha en positiv effekt på benvävnad och man blir piggare.

6 thoughts on “D-vitamin

  1. God morgon Michaela! Klokt. Har själv investerat i en burk D.
    Föga hjälper det dock om burken blir kvar på kökshyllan oöppnad.
    Ha en härlig helg!

    • Haha ja det går i vågor med minnet här också men jag har ställt fram alla tillskott på en bricka på köksbänken bredvid kaffebryggaren haha! Kaffe glömmer jag aldrig och nu inte heller mina tabletter haha

  2. Haha, såg att du oxå hade en bricka med tillskotten på 😉 Jag tar D-vitamin tillsammans med Omega-3 varje morgon till min kopp kaffe med kokosolja. Om det inte tar upp då vore det konstigt 🙂

    • Långtidsverkande? Märke? Hm…. Låter lurt i mina öron…….. Finns ingen vitamin man kan ta vare sig i förebyggande eller långtidsverkande inte ens beroende på mängd utan det är bättre att ta lite åt gången 🙂

Leave a Reply

