Protein/Fat bars

Kostologik’s Protein/Fatbars!

Mejerifria!
200gr Paranötter, 50gr jordnötter, 50gr kokosfett, kakao ca 1 tsk och 3 skopor proteinpulver (välj smak själv, jag körde choklad) och ca 1/2dl kokoschips.
Kör nötterna i en mixer tills de blir som smör nästan. Blanda ner kakao och proteinpulver. Smält kokosfett och rör ner. Fyll på med kokosflingor till en “chokladbollskonsistens”.
Jag fördelade smeten i två folieformar och in i kylen i ca 2h sen delade jag vardera form i 6 bitar.

20140111-103535.jpg
Jag sa ju att skulle återkomma med näringsvärden, men sen tänkte jag efter. Jag vill ju inte räkna. Jag vill ju kunna äta utan siffror.
Men det är lågt kh (under 5/100gr), hög proteinhalt och rik på fett.

Det får räcka så 🙂
Att de är mejerifria är för att jag använt ett laktosfritt proteinpulver men givetvis så kan du använda ett vanligt också! Möjligheterna är oändliga 🙂

3 thoughts on “Protein/Fat bars

  1. Vad har du för slags proteinpulver? De flesta är väl baserade på vassle eller någon mjölkprodukt så de här blir väl inte helt mejerifria? Undrar eftersom jag själv är laktosintolerant och inte har hittat någon god proteinpulver.

Leave a Reply

