Vardagslyx!

Jag har bestämt mig!
Imorgon ska garderoben rensas ut så att jag ser vad jag faktiskt behöver.
Jag har en hel del gravidkläder som behöver bort. En hel del alldeles för stora kläder. Kläder som är alldeles för “muskorta”. Kläder som jag inte känner är jag längre. Kläder som inte passar en 28 årig tvåbarnsmamma.

Jag ska investera i snygga kläder som jag kan ha både vardag och fest.
Jag erkänner. Hemma är jag en lös tisha och mjukisbyxtjej. På jobbet är det jeans och tröja som gäller. Till vardags? Ja, där är jag lite kluven. Jag är schizofren mellan det mörka och väldigt vintage-spets blandat med lite army. Mina vänner påpekar ibland att jag alltid ser så chic ut. Hallå? Så uppfattar inte jag mig. Men det är väl så, man har nog svårt att se själv hur man är ibland.

Jag tjuvstartade med att fylla på min redan överfulla garderob med dessa ting från H&M. Det är dyrt att gå ner i vikt men å andra sidan så kan man faktiskt “budget-shoppa” en hel del riktigt snygga plagg! Det enda jag skulle möjligtvis kunna tänka mig att spendera en förmögenhet på är ett par Pleasejeans från Modesto och kanske ett par Primeboots.

20140110-215443.jpg
En helt ljuvlig vårjacka, jag älskar den sen första sekund den fick andas luft i vårt stora grå hus med knarrande golv.

20140110-215538.jpg
Den här har jag suktat efter ett tag men inte kunnat bestämma mig för vit, svart eller dimblå. Det blev en blå. Nästa blir en vit, så vacker var den på.
Jag visar en annan dag för just nu är jag inte presentabel, haha.
Förresten är det någon mer än jag som spenderar mer pengar på kläder till barnen än sig själv? Hallå, om ni har missat så har Pomp de Lux 50% rea fortfarande. Magiskt vackra kläder i sjukligt bra kvalitet! Kunde jag låta bli?

Men….. Vad ska jag göra med mina oanvändbara kläder? En hel del cocktailklänningar, jeans, toppar, blusar, vardagsklänningar, kavajer och även en del med lappen kvar (skäms mig)….. Bloppis?

3 thoughts on “Vardagslyx!

  1. Jag tycker du har så rätt inställning till kläder och konsumtion av dem! Köpa lite på rea (det är ju samma snygga kläder som man gillade även före prissänkning!) Och att få andra att shoppa kläder du har liggande istället bara för att slänga, toppen! Vad gäller Pomp de Lux så hade jag otur i år, mina killars storlek tog slut på ca 1 timme efter deras sänkning till 50%…. Synd! Men hade redan handlat till fullpris…men nu gjorde du mig sugen på lite nytt till mig själv! Skall jag unna mig efter #kostologik30 är klar tror jag! Ha en fin dag! V.

    • Åh ja pomp de Lux killkläder försvann som smör i solsken :/ blev bara till dottern tyvärr eller vad man ska säga haha.
      Tack fina du för värmande ord! Jag funderade lite igår om jag skulle sälja av det “nya” som hängt i garderoben och faktiskt skänka resten till välgörenhet.
      Ja men visst är det så, jag föredrar att vänta tills kläderna sänks, (om det inte är något jag verkligen verkligen vill ha) dels för att spara pengar och dels för att spara mig stressen om det skulle sänkas markant nån dag efter inköp haha.
      Ja det tycker jag du förtjänar, unna dig något materialiskt istället för mat :)Kramar

Leave a Reply

