Snöstorm

Ni vet. Ni vet när man kör hem i mörkret. Bra musik. Lagom med snö som faller. Då är det vinter.
Vintern kom sent i år (eller tidigt?) och med råge nu i kväll när jag körde hem från jobbet. Så illa att jag två gånger fick stanna och gå ut och sopa av lyktorna.
Jag kunde inte låta bli att fota den yrande snön i en korsning.

20140110-004454.jpg
Att snigla hem i 50/60 på en 90väg ned knappt någon skymt alls är inget jag vill göra var dag.

Träningsvärk i vaderna. Mina vibram KSO five fingers är så otroligt sköna att jag skulle sova med dem om inte min man, han med sina varma armar, tyckt att de är de vidrigaste skorna han sett.
Jag längtar tills jag kan springa Cross Country med dem och är uppriktigt sugen att anmäla mig till ett offtrail lopp framöver. Återstår att se. Jag måste komma in i min löprutin igen. Det hjälper mig att stressa ner.

För det är något jag sannerligen inte ska sticka under stolen med. Jag har varit fruktansvärt stressad det sista, men precis som jag lär så ska jag ju använda det på mig själv och mindfulness, KBT tillsammans med en del flow yoga den sista veckan har gjort under för mig. Jag landar liksom.

Hur stressar du ner?

Leave a Reply

