Ett år….

För två år sedan så döptes Polly, en magisk dag och en ganska stor mamma. Inte så konstigt efter en graviditet alls.
För ett år sedan så döptes Scott, även det en magisk dag och en ännu större mamma. Inte så konstigt det heller efter två täta graviditeter.
Alla kilon jag la på mig som gravid har varit värda varenda sekund för jag skattar mig så lycklig att jag burit på två så underbara barn.

20140106-102845.jpg
Ett år och ca 30kg senare.
Som allra mest dagen innan Scott föddes klockade jag in på hela 93kilon, med mina 158cm!!! Galet!!! Här på högra bilden skulle jag tippa att jag ligger runt 85, också det helt galet!!
Min största last under sista graviditeten var mer-saft och pasta i alla dess former.

20140106-103338.jpg
Jag pendlar nu mer mellan 58-60kg beroende på dagsform och nu efter jul kan man nog addera något mer kilo…

Men vet du vad. Min resa har inte bara minskat mig i omfång utan jag har lärt mig ovärderliga saker om mig själv. Hur jag funkar, vad jag behöver för att må bra och allra viktigast jag har slutat jaga kilon på en våg.
Vågen är människans värsta vän!
Jag har skaffat mig ovärderlig kunskap, jag har blivit Kostrådgivare och jag har nu mer ett avslappnat sätt att äta. Det för mig tillsammans med den ork och energi jag har är guld värt.

Jag har inte en enda gång under min viktminskning gått hungrig och för en sån som jag, som i mina tonår svält mig själv så är det underbart och ett stort framsteg.
Det jag behöver jobba på nu är min styrka och min stressnivå. Men det får ta sin tid.
Hoppas du får en fin dag min vän!

2 thoughts on “Ett år….

  1. Fantastiska framgångar och ett slående resultat. Du var vacker med dina 85kg (missförstå mig rätt) men du är tha boooomb i den form du är i nu. Du inspirerar mig att jobba vidare mot mina typ 65-67 jag vill nå,
    Kram

Leave a Reply

