Nyårsmeny

God morgon kära 2014!
Jag ska snart till jobbet men tänkte dela med mig av gårdagens meny!

Vi firade i sedvanlig ordning med Svägerskan och Svåger hemma hos oss.

20140101-094136.jpg
En cosmopolitan, såklart!

20140101-094205.jpg
Västerbottenpaj i miniformat med pepparrotskrämfylld rostbiff dekorerat med granatäpple. Min blev inte så där jädrans snygg utan deg haha, de andra åt med smördeg.

20140101-094354.jpg
Visst blev det finare med deg hihi!

20140101-094441.jpg
Oxfilé med pepparrand, grönpepparsås med en twist av cognac. Smörslungad brysselkål eller hemmagjord klyftpotatis serverades till.

20140101-094608.jpg
Sen alldeles proppmätta lyckades vi ändå på något vis få ner en dessert. En Chocobanana parfait (ska fila på namnet haha).

Hur känns det så här, dagen efter?
God fortsättning på dig min vän,
All kärlek, Mickan

One thought on “Nyårsmeny

  1. Vad gott det ser ut! Själv åt jag på restaurang med några kompisar. Jag körde så blev inga skålar för mig men sömnbristen gör att jag känner mig tillräckligt “dagen efter” ändå 😉 Ha ha, jag blir mer bakis av konstiga sömnrutiner än av alkohol 🙂

    God fortsättning på det nya året!

Leave a Reply

