Varmt i själen

Den kommande utmaningen #Kostologik30 kommer utöver en hel del enkla träningsövningar även innehålla lite mindfulness, sånt som är bra för själen. Lite enkla flow yoga övningar och lite enkla tricks ni sedan kan ta med i vardagen vart ni än är.
Utöver detta kommer jag försöka baka in lite generella kostråd och lite råd om tillskott.
Det senaste året har jag upptäckt hur viktigt det är att inte bara ta hand om en själv på utsidan, utan att det faktiskt är viktigare att må bra inifrån och ut.
Den här insikten kan jag tacka mina barn för och kanske allra mest min vackra fina saknade morfar. Jag saknar våra långa samtal om livet och vad som är viktigt och vad som inte är det. Var man bör fokusera energi och vilka fighter man kanske ska låta andra ta eller när man ska blunda.

Varje dag finns något vi är tacksamma för. Något som glädjer oss lite så där extra.

20131228-192003.jpg
Som kärleken min dotter har för Mimmi. Den stora Mimmi-dockan släpas runt på precis överallt eller Mimmi-öronen som ska sitta på katterna eller mamma eller pappa eller lillebror och idag köpte jag en borste med Mimmi på till henne. Den där känslan när borsten måste pussas godnatt och sen även en blåspuss och en klapp innan hon kan sova är helt magisk.

20131228-192404.jpg
Eller du vet. När du bäddar ner dig i nya krispiga lakan. Såna där som bara vackra Svärmor kan köpa. Såna där som bjuder in till sömn.

Sånt är jag tacksam för idag.
Är du tacksam för något extra idag?

Leave a Reply

