Jultradition?

Nyss hemkomna.
Mysig kväll där barn springer och kryper runt, mellan stora labbetassar och vuxna som sippar glögg.
Varsin julklapp, den ena mer högljudd än den andre och lyckan när Dottern ser att hon fått ett Mimmi-mus-paraply!

20131223-220355.jpg
Mätta och belåtna av kvällens mat, kyckling fylld med sambal oelek, paprika, lök? med sallad och potatisgratäng.

Vi har slagit oss ner i soffan, jag och min man. Sippar en GT, mannen min en WR och jag njuter av att klapparna ligger runt granen, ljusen brinner och sprakar så mysigt och kanske kan till och med jag få lite julkänsla i år, fast jag innerst inne egentligen känner mig ganska trasig. Jag tänkte åkt ner och tänt ljus hos Morfar idag. Men jag insåg att det var ingen bra idé.

Kanske att jag gått lite overkill på julklapparna i år? Jag har satt i system att köpa något till vardera barn per månad eftersom vi har så himlans många födelsedagar innan jul…. Nog har jag norpat lite ur just den högen vid tandläkarbesök, vaccinationer, läkarbesök m.m under året som gått men jag hade inte behövt komplettera så där attans mycket egentligen…..

Julmat….. Ser ni fram mot den? För en gång skull så känns det som just maten i sig kan kvitta, skinka vill jag ha…. Det är lyckan hos barnen när tomten kommer som är det jag mest ser fram mot.

Känner mig som en grinch?! Haha!

Leave a Reply

