Julklappar

Alltså, jag följer inte Bloggkommentatorerna’s blogg men ibland kan det hända att jag läser. Oftast är det bara yada yada snark som jag inte alls är intresserad av men det här inlägget om julklappar tycker jag var pang på!
Riktigt bra faktiskt.

Det är verkligen så. Sen man fick barn så är det dem julen kretsar om. Den bästa julklappen för mig är en jul där mina barn är lyckliga och glada. En jul där familjen umgås och inte vad som är i paketen, hur många eller hur stora. Jag vill att barnen ska lära sig värdet av saker.

Jag har alltid avskytt jul som liten. Där den enda önskan varit en lugn jul. Inte klapparna eller antalet eller kostnaden. Utan en lugn, sansad och fin jul.

Nu. Som vuxen ska jag göra allt för att barnen ska få en så fin, lugn och mysig jul som bara är möjligt. En jul med TOMTEN, ska bli så otroligt roligt att se hur barnen reagerar på Tomten……

20131221-235802.jpg
Bortskämda med kärlek, det är de redan ❤️ det kan man aldrig få för mycket av.

Imorn ska julskinkan ugnsbakas och sedan griljeras, köttbullar ska rullas, de sista paketen ska slås in sen ska jag bara njuta… Baka? Städa? Pyssla?

Och Jansson mina vänner, den kan ni göra på rättika, sötpotatis eller blomkål om ni vill. Minst lika smarrigt.

Är det någon som vill läsa en årssummering?
Jag kan tycka det är lite krystat och segt att stapla upp händelser under året men samtidigt är det kul att påminnas vad man gjort och åstadkommit. Så vad säger ni, vill ni läsa en årsresumé i år?

One thought on “Julklappar

Leave a Reply

