Stress

Jag hade lovat mig själv att inte stressa innan och inför jul.

Nu står jag här ändå stressad till MAX.
Julmathandla, lämna barn på dagis, förbereda helgens mat samtidigt som jag lägger beställningar, hälsa på mormor så hon inte tror hon är glömd, inse att julen aldrig kommer bli densamma utan Morfar, plocka in all mat, jobb, hinna fixa färdigt mig, mer beställningar, shemaomläggningar, sjuk personal och sen ett pass på restaurangen om nån timme till sena natten. Tidigt och lååååångt pass imorn men sen…. Sen är jag ledig SÖNDAG, MÅNDAG och TISDAG!!!

Det står stress skrivet i pannan på mig just nu.

Vad som är värst när det blir så här är att jag knappt ser barnen, det gör ont i hjärtat. Dessutom är jag knappt hungrig när jag stressar och det är inte heller bra. Jag hatar att tvinga i mig mat.

20131220-113001.jpg
Köpte mig en snygg klänning till jul/nyår igår. Men den får ni inte se än.

Provrumsspeglar är härliga eller hur. Endel. Långt från alla. Var inte för kritisk utan ta det för vad det är. Se något positivt.
Jag. Jag såg att mina hyfsat nya jeans satt rätt bra… Alltid något.

Julmathandlingen gick på under 20 minuter måste vara något rekord för mig.

Snälla vän, försök att njuta av julen, lugnet och dofterna. ❤️

One thought on “Stress

  1. Usch då för stressen! Hoppas julfriden och lugnet infinner sig för dig också snart. Skrev ett inlägg om just det här med stress och julfrid idag på min blogg 🙂

Leave a Reply

