Du bär kläderna inte tvärtom

Smet in till jobbet en sväng ikväll, lite smått att fixa. Passade på att ta med familjen in för kvällsmat.
Barnen är varma i kläderna och det slutade med att Polly lekte kurragömma med Matilda och tiggde glass från kocken. Tur det var en lugn kväll, då får barnen leka och busa annars har jag stenkoll och nolltolerans. Men det brukar gå så bra, våra små är riktigt duktiga och väluppfostrade (om jag får säga det själv) bland folk. Jag tror på det där. Det lönar sig i längden om man har gränser och visar dem hur man ska vara genom att bete sig själv på rätt sätt.

20131217-225519.jpg
Jag shoppade ju lite när vi var i Göteborg. En ny väska från Missay (?) och en stickad tröja från H&M… Varm och skön!

20131217-225921.jpg
Vet du?
Det är så himla skönt att kunna handla precis vart som helst utan att behöva fundera på hur saker sitter och hur mår jag i det. Inte för att bilden man har i huvudet alltid blir som man tänkt men oftast så beror ju inte det på att kläderna inte passar.

Det snygga mobilskalet, det finns såklart hos Avanna

Jag tror jag är ganska schizofren i min garderob. Jag har under väldigt många år, sen sena tonåren, dragit mig åt spets och boho/vintage men de senaste fem åren har en hel del rocker smugit sig in. Jag kan tycka att en helt vanlig enfärgad tisha och ett par jeans kan vara det snyggaste som finns samtidigt som en preppy blus och ett par snyggbrallor kan va riktigt läckert.

20131217-230408.jpg
Det finns fortfarande dagar då jag tycker att “jag är tjockast och fulast av alla eller jag kommer ju ingenstans”. Dessa dagar, ja dem har vi allihopa. Hur vi hanterar dem är en annan femma. Jag lägger ingen vikt vid dessa dagar längre. De är så otroligt få och betydelselösa. Det är de bra, de glada, lyckliga och positiva dagarna du ska tanka energi från.
Nu mår jag så otroligt bra, vart jag är i livet. Mamma, blivande fru, Kostrådgivare, Platschef, bra kost och bra hälsa. Det enda jag inte mår bra över, det är bristen på tid till träning. Jag längtar efter att springa. Jag får försöka ta mig lite tid på torsdag. Mmm springa….

Dagens visdomsord: Låt det vara du som bär kläderna och inte kläderna som bär dig! ❤️

Om du mår bra i kropp och knopp, på insidan, lugn, harmonisk och en slags balans så kommer det att ståla genom. Det kommer att synas.

Att lägga om sin kost är inte gjort i en handvändning, det är både psykiska och fysiska aspekter man måste ta med i räkningen.
Är du i början av din resa, känner att det är segt, behöver pepp eller hjälp? Jag lovar, jag finns här, massa kramar!

3 thoughts on “Du bär kläderna inte tvärtom

  1. Hej, du är verkligen superfin!! och tack för en bra blogg. Får jag frågar hur lång du är och vad du väger. (Förstår dock om det är för privat)

    Ha en bra dag.
    Hälsn Hanna

Leave a Reply

