#7dagarstrikt

God morgon vacker,
Ser att många på insta och facebook verkar ha påverkats av fullmånen, är du en av dem?
Jag. Nej jag har nog inte påverkats alls. Jag sov som en gris efter gårdagens jobbpass.

Hade en så bra kväll på jobbet. Måndagar brukar vara veckans lugnaste dag så jag brukar hinna med lite allt möjligt och fixa schema till tjejerna men igår vällde det verkligen in folk. Så jag hade kort sagt, en jädrans massa att göra. Vad roligt det är när man har hand om trevliga sällskap.
Jag hade garanterat i särklass världens mysigaste sällskap, 7 män, alla över 70bast varav 5 åt lågkolhydratkost. Två åt pga av deras diabetes och 1 för sitt kolesterol. Resterande två förklarade att de bara hade “hakat på” för att de andra gubbarna hade fått så mycket energi och de sista två åt så som sina fruar lagade sa de… Hur härligt är inte det? Hade de inte berättat för mig att de var över 70 så hade jag lätt tippat tio år yngre.

20131217-071909.jpg
Min striktare dag. Hur gick den?
Jo då. Köttbullar till frukost. Åt köttbullar och lite sallad till lunch och på kvällen blev det en räksallad. Ser inte så delikat ut men det var den kan jag lova.
Romansallad, lök, parmesan, lite pinjenötter, räkor, cajunmajonäs. Blanda ner allt i en skål bara å moffa!

20131217-072224.jpg
Jag mår faktiskt redan efter en dag mycket bättre. Min magknip har nästan släppt och jag känner energin göra mig lite sällskap. Så till vida att det kanske blir storstädning idag. Om barnen samarbetar det vill säga. När man är liten är det ju inte det roligaste som finns. Eller när är det?

Bumbina, maila mig dina kontaktdetaljer så att du kan få din julvinst från Liveo.se

4 thoughts on “#7dagarstrikt

Leave a Reply

