Sockersött

Vilken skallebang jag har!
Inte bakfylla. Men känns som en baksmälla. Vi har nämligen inga nattduksbord hemma, men hotellet hade. Jag råkade slå huvudet i det så in utav bara helvete i går när jag sträckte mig efter laddaren till mobilen. Så till vida att älskling undra om jag tuppat av. Hjärnskakning? Ja. Jag tror det. Bula. Ja.

Ikväll har jag vart och sagt Hej då och lycka till, till lillasyster och Tobbe som reser till Malaysia över jul. Känns som om det kommer bli en märklig jul. Morfar lever inte. Syrran är bortrest. Inget kommer bli som det borde.

Ingen av oss är direkt krya här hemma, barnen snörvlar och jag likaså. Hoppas de är pigga tills imorn så de kan gå till Föris och fira Lucia med sina kompisar.

20131212-222650.jpg
I år är de matchande pepparkakor, våra små. Kläderna kommer från Lindex

Ja, Lussan….. Lucia får vänta ett år! 😉

Så synd bara att det inte är något Luciatåg i år. Utan vi får komma ner och fika efter att barnen haft en pedagogisk sångstund med sina fröknar. Synd det är ju barn i julkläder och kaos man ser fram emot, inte fikat. Hur som helst så kommer mina kottar vara sockersöta!

Hur firar ni Lucia?!

One thought on “Sockersött

  1. Jag var vaken vid 7 imorse så jag kollade SVTs lucia. Annars tror jag inte det blir något direkt jätte speciellt. Blir nog faktiskt rätt lugnt. Ska ta upp lussebullar jag bakat tidigare ur frysen och sen kanske lite glögg. Men inga större planer.

Leave a Reply

