Mini week get-away

Åh jag är helt kärleksdrucken.
24 timmar vuxentid!

20131212-121259.jpg
Vi strosade hand i hand efter att ha lämnat lite shopping på hotellrummet.
Valde omsorgsfullt restaurang efter vad vi var sugna på.
Det blev vildsvin, grillbuffe på GP.

20131212-121429.jpg
Ljuvligt gott! Dessvärre inte så snyggt ljus! Ach well…..

Sen promenerade vi upp till Scandinavium, kikade på förbandet Big Deal, helt i min smak lite Florence & The Machine inspirerat. Sen kom dom. Depeche Mode.

20131212-121704.jpg
Det är först på senare år jag börjat lyssna på dem ordentligt och detta då självklart tack vare min man. Mina favoritlåtar Enjoy the Silence och Lilian går varma i bilen fram och tillbaka till jobbet, jag verkat inte tröttna…

20131212-122020.jpg
Vet du…. Jag skäms. Jag har knappt varit på konserter alls i mina dagar. P!NK är en som jag blev medbjuden på och den var sjukt mycket bättre än jag någonsin kunnat ana. OASIS spelade i Slane ett år, den kommer jag inte ihåg. Ung, dum och säkerligen full. Det grämer mig. Oxegen-festivalen på Irland, Arctic Monkeys, Dropkick Murphys….. Ja vi festade mest den veckan. Det ångrar jag nu. Lätt att vara efterklok.
Jag önskar att jag haft ett större intresse för musik som yngre.
Nu laddar vi om för nästa konsert.

Idag. Idag har vi varit förlovade i ett år. Ett helt år.

8 thoughts on “Mini week get-away

  1. Hej Michaela! Jag hittade till din blogg i jakt på bra lchf information och är dig tacksam för mycket! Det roligaste är att vi delar erfarenheten av att ha bott på Irland! Jag hajar till varje gång du skriver nåt, så som nu “oxygenfestivalen”! Min första tanke var att det måste vara någon annan festival som nämnts, tills jag insåg att det var din blogg jag var inne på och det ÄR Irland du skriver om! Det är ovant att läsa, men otroligt kul 🙂 tack för att du bloggar på ett så bestämt, konkret och målande sätt! Fortsätt så 🙂

Leave a Reply

