Det här med jul….

Jag har inte så många råd eller mattips att ge er över jul och jag tänker faktiskt inte direkt göra det heller.
Jag tycker inte att man ska göra det så märkvärdigt. Var den du är. Ät som du vill.
Vad jag menar med det här är, det kommer vara tillräckligt med HYSTERI kom Januari.
Det är ingen som säger du ska viktminska, banta, svälta, frossa, byta kostvana till det sämre, sockerchocka eller dylikt. Ingen mer än du bestämmer hur du vill göra eller hur?!

Vräk i dig skumtomtar för all del eller ät pepparkakor tills det rinner brunt ur öronen på dig, det är ditt val och ingen ska lägga sig i.

Jag läser knappt tidningar och absolut inte “skvaller”-blaskor men det går ju knappast undvika ibland och speciellt nu till jul när det verkar vara den där jädrans 5:2 hysterin som ska ta över jul. 5:2 i all ära är jättebra verkligen, för hälsa osv MEN har du vanligtvis fasta på en tisdag, ska du sitta där med ditt vatten och sukta efter julgrisen?! Sillen?! Revbenen?!

Jag blir lite frustrerad. Ja jag blir faktiskt det. Av alla dessa medier som ska framhäva att varenda metod, livsstil och diet går att dra till det yttersta runt högtider, speciellt jul.

20131206-160937.jpg
Jag har tagit beslutet att inte baka något speciellt med julgodis. Kanske det blir någon fudge. Men det är mest för att jag inte har tid.
Jag pysslar hellre julpyssel med barnen. Häromdagen gjorde jag och Polly små kottar med snören vi ska hänga i granen.

Mysigt värre ❤️
Hur ska du fira jul?
Mer så, är du som jag? Helig med hur du klär granen? Olika teman från år till år?
Temat är bestämt i år.

Leave a Reply

