Fastedag

God morgon min vän!
Hur mår du? Regnar det på dig också?
Nu tycker jag nästan det borde bli lite riktig vinter. Krispig snö under fötterna, bitande kyla i kinderna och bara torrt och vitt. Men hur ofta är det en sån där vinteridyll?

Igår blev i stort sett en oplanerad fastedag. Jag ställde mig och lagade mat till idag, gav barnen rester till lunch och tänkte, jag äter i lugn och ro när de sover middag. Men den lugna stunden byttes till tvättsortering och en massa samtal som var tvungna att göras.

På eftermiddagen trillade några Mamas och en Papa in med sina små kottar, kalasfika (om än en månad sent) för mina små. De fick så fina presenter! Tack kära vänner ❤️
Så mysigt med barn i hela huset! Skratt, bus och tjiv!

20131204-084254.jpg
Polly fick en så fin kakburk bland annat, hemmavirkade bakverk som hon inte släppt ur sikte sen dess.

Så. Eftersom det gick i ett igår så satte jag mig inte ner förrän efter 19 och då slog det mig hur hungrig jag var. Riktig hunger. Ghrelinnivån slog mig med en flatnäve. Så. Som en grottkvinna satt jag i soffan i skräddarställning i mina vackraste mjukiskläder och kollade på repriser av The Big Bang Theory och moffade O’Learys ribs med båda händer tills jag såg ut som en människa som inte sett mat på flera dagar. Sexigt!

Leave a Reply

