Kyckling

Att rensa kyckling kan vara det absolut vidrigaste jag vet. Jag avskyr att äta saker från ben. Ja jag är inte dum jag vet att allt kött en gång varit kopplat till ett ben. Jag har precis börjat lära mig äta revben, revben från jobbet. De där små spareribsen funkar. Men bara med kniv och gaffel.
Men att rensa kyckling, det får alltid Jonas göra. Jag kväljer och hulkar. Jag avskyr det.
Ibland. Ibland som en god mamma så gör man sånt man inte vill. Idag har jag rensat kycklingen vi hade i kylen och gjort en currypaj.

20131203-142907.jpg
Det är tur att kyckling är gott alltså. Men just rensa, det tänker jag inte göra igen förrän nästa år. Tidigast.

Jag hittade en blogg häromdagen och igår länkades den hos Bloggkommentatorerna, en blogg som handlar om livet efter en separation. Jag kom på mig själv med hur jag fick gåshud av allt jag läste. Jag lider så med henne. Vilken smärta. Jag kan relatera på vissa ställen. Men att kommentera att det kommer bli så mycket bättre framöver än du någonsin föreställt dig, känns helt galet.
Bloggen hittar ni här!

Leave a Reply

