Viktminskningsboost

För ett tag sen insåg jag att alla mina jeans började hänga i röven. Även mina nyaste. Kanon kanske. Ja. Eller Nä. Sist jag köpte jeans för dryga månaden sedan så köpte jag medvetet dem så tighta så de satt som ett “ålaskinn”. Speciellt mina jobbjeans. HM 99 spänn liksom. Kanonbra, i lagom tjockt jeansmaterial så att de tål lite slitage. Nu hänger de något fruktansvärt i röven trots torktumling och tvätt 90grader. Jag har fått leta fram ett bälte. Nog om det, jag får gå i “fejk”baggy jeans fram till mellandagarna hade jag tänkt. Känns så onödigt att köpa nya innan dess.
Men till dagens tips om ni är så där så ni verkligen går på storlekar. Många av oss mår bra av att kunna köpa en storlek mindre än vanlig. Medan ett fåtal få förunnat inte stirrar sig blinda på några siffror. Jag är inte en av dem.

20131129-094009.jpg
Slitenmammapunktnu.
Jeansen kommer även dessa från HM.
Ni hittar dem här!
Dessa är baggy boyfriend jeans. De är STORA i storleken. Jag köpte dem för ett tag sedan när de var på rean, är RIKTIGT skeptisk till baggy jeans med mina korta ben eftersom man generellt ser mycket större ut än man är. Fick tipset av en vän att de var väldigt stora i storleken och då hon skickat tillbaka dem och bytt till TVÅ storlekar mindre så tänkte jag, va fasen ja kanske skulle slå till liksom? Sagt och gjort 100kr på rean och med rabattkod så klickade jag hem dem för hela 50spänn och det inkluderat frakt. Hur bra som helst eller hur?!
Jag vet att ni är många som vill ha budgettips och här är ett supertips liksom. Googla HMrabatt så får ni också del av Rabattkoden som fortfarande gäller.
Jag köpte då mina i storlek 27/32 och de passade alldeles lagom, kanske något tighta över mina breda höfter, ni vet en liten antydan till muffinsmage. Sen glömde jag av dem.

Tills idag. Idag är de ta mej fan för stora, men jag kör all in, really really baggy!!
Jag ger mig fasen på att min rumpa och mina höfter krymper för att jag inte hunnit träna så mycket. Ändring! Skärpning! Jag vill ha en vältränad bakdel!

3 thoughts on “Viktminskningsboost

  1. Är det jeans med lite stretch i? Isåfall fick jag instruktion på Lewi Store att man inte ska torktumla och inte tvätta med sköljmedel, det förstör formen på dom…..

    • Å förlåååt……insåg att det jag skrev ser ut som att “nähädu, du har inte gått ner i vikt, det är byxorna som tappat formen”…….kom ut annorlunda än jag menade….*L*

    • Ingen fara 🙂 nej inte de andra jeansen som jag tumlat 🙂 dessa baggy från hm är det lite stretch i 🙂 men det där med sköljmedel var nytt för mig tack för tipset 🙂

Leave a Reply

