Paolo har en poäng!

Jag delar inte Paolos åsikter, inte alls vad gäller kost. Träning, ja. Den biten, där delar vi en hel del åsikter även om jag inte är den där hurtigbullen som kl 05 är ute och springer på morgonen.

Men här. Här delar jag hans åsikt helt. Varför ska man skapa ångest bland människor som redan kanske har ångest?
Njut av julen, ja vilken högtid som helst. Ät det du vill. Gör det du vill. Ingen bestämmer över dig och din mat.

20131129-122436.jpg
Och det här med 5:2! Alltså….. Jag tror på att 5:2 är bra för hälsa och kropp MEN!!!! Ett stort MEN och det är att det alltid ska dras till det extrema. Det ska hittas på recept med så lite kcal som möjligt, det ska mixras och trixas och hit och dit så man kan äta så mycket som möjligt med så lite kcal som bara går.
Ta en fastedag istället då och då om det är hälsoeffekterna du vill åt.
Nej hypen är sjuk. Människor blir sjuka och hälsan ligger inte i fokus längre utan enbart viktminskning.
Jag kan för första gången (kanske sista) säga att jag delar Paolo Robertos åsikt!
Bilden har jag lånat från hans instagram.

Vad tycker du om 5:2?

3 thoughts on “Paolo har en poäng!

  1. Jag förstår inte alls varför man ska ha recept för att fasta. Det är ju inte som att man kör en längre tid som man gjorde med de här hemska grönsaksjuicerna på 70-talet.
    Periodisk fasta är ju tillräckligt kort för att bara ge 17 i att stoppa i sej nåt alls. Bara salt och vatten.

    • Jag håller med dig helt. 5:2 har blivit någon form av halvfasta för jag kallar inte att äta för att fasta…. Ja du…. Människor drar alltid alla metoder till det extrema, tjäna pengar på något….

  2. All fanatism är “sjuklig”. Oavsett om det gäller träning, mat, religion, heminredning eller vad du vill. Så fort du utövar något “fullt ut” och låter det ta över ditt liv och dina tankar och du hela tiden har nya idéer om hur du ska bli bättre snabbare så har du förlorat dig själv i din mission.

    Jag delar väldigt lite av Paolos åsikter och ser honom som en vuxenmobbare, det fiffiga är att jag “slipper” hans gliringar eftersom jag inte följer honom. Han är (tycker jag) “gör ni inte som jag så gör ni fel”.

    Jag har aldrig i mitt 41-åriga liv mått så bra och varit jämn i mitt humör sen jag började med LCHF. Snart har jag skakat av mig 20kg på kuppen. Jag vet att jag hittat en väg för mig…en livsstil, så jag vägrar aktivt att påverkas av andras syn på MIN livsstil. Mitt nya liv. Jag behöver inte hävda mig och mitt leverne för Paolo, eller nån annan för den delen. Men, Paolo ger mig prestationsångest! För nä- jag är inte heller “upp före tuppen och springa milen”-typen. Jag är inte ens “springa milen”-typen. Men jag närmar mig sakta mitt mål och mår bra. 5:2 ser i mina ögon ut som en quickfix…kanske för att det går att äta och må bra men ändå gå ner i vikt.

    Nu blev jag långrandig här…men…var och en blir salig på sin tro och mår man bra så är man troligen hälsosam och har hittat den väg på välmåendets resa man bör hålla sig vid 🙂

    Må bäst, kram

Leave a Reply

