Historien om en stol

Fortsatte hemmapysslandet igår.
Stolen. Den vackra stolen. Som fyndades för noll riksdaler för någon vecka sedan med syster. Stolen som så vackert blommar året om. Stolen som ska få vita armstöd och ben en vacker dag. Stolen som jag ska sitta och läsa all min litteratur i. Stolen som fått sällskap av en lampa, spetsgardiner och några stjärnor i fönstret. Stolen som fick ersätta mitt “kontor”.

20131129-081908.jpg
Före. Kontoret är nu mer utspritt över hela vardagsrummet. Men det är det värt.

20131129-082158.jpg
Efter. Inte bara min favoritplats.

20131129-082226.jpg
Här ska jag liksom Hera och Hades bara njuta. Läsa. Återhämta mig. Fackböcker. Barnböcker. Tidningar. Nej nej, det läser jag ju faktiskt inte.
Min zon av lugn.

Nu ska bara den ruskigt fula bården tas hand om. Är sugen på att måla väggen upp för trappan och lilla delen av hallen i Kalklitir. Trappstegen blir vita. Vackert. Det är vi enade om. Men det blir inte i år. Jag blundar och bannar var gång jag ser bården. Vem sätter bård på väv?! Åh suckat djupt.

Nu ska jag se till att jag inte får sittsjukan bara av den här stolen och därmed öka min risk för diabetes med 7%. Inte en chans. 120minuter MAX sen upp och rör på er oavsett vad ni gör.

Leave a Reply

