Löpträning i five fingers

Nuuuuuu kära vän, så ska äntligen träningen få lite större del i mitt liv igen!

När tiden på dygnet inte riktigt räcker till så prioriterar man sånt som känns mindre viktigt…. Träningen är det som fått lida men å andra sidan har det varit lite skönt det också.
Du vet, när man hinner reflektera och fundera.
Fundera på vad tränar jag för?
Jag firade min skrivna tenta med att inviga mina five fingers på mitt alldeles rosa och fluffiga (eh nä) löpband. Över förväntan! Till tonerna av Mattias Hellberg (Gurrimolla) så avverkade jag 20 minuter, det räckte gott och väl för att mina svettkörtlar skulle aktiveras och min kortisol sänkas.

20131124-225739.jpg
Nu njuter jag av lugnet. Lugnet av att inte behöva sitta var enda lediga minut med studier.

20131124-225821.jpg
Jag njuter av att advent nalkas och ett avsnitt Grey’s. Mmm…….

Jag känner ett lugn!

Leave a Reply

