Rekordhandling

Jag tror aldrig jag veckohandlat så fort som idag. Barn på inskolning och med shoppinglista för en gång skull.
Shit, jag tror jag storhandla på under 20 min från bil till kassa till bil. Heja effektiv tid!

20131112-154058.jpg
Massa mys med min dotter till film nu i em, efter att vi lagat mat.

Köpte fläskytterfilé på Ica, svensk såklart. Ica har erbjudande på fläskytterfilé denna veckan och ofta är den dansk, det köper jag inte av princip. Säkerligen lika bra men det sitter liksom i skallen. Jag handlar helst svenskt.

Sen har jag absolut inga problem att handla kött från Irland om så ska va…. Mina vänner tycker jag är knäpp! Jag å andra sidan ser inte problemet, jag vet hur hög kvalité de har på sin produktion och vilka enorma kvalitetskontroller de har efter mul och klövsjukan.

En annan grej är ju att hade köttet varit kasst så hade jag ju redan varit sjuk…. Haha!
Middagen idag blir iallafall en köttgryta!

Leave a Reply

