Ljus i mörkret

Gårdagen bestod av en del tårar. Tårar för att det blev så påtagligt att min största förebild och bästa vän inte fanns hos mig, min älskade Morfar. Som jag så länge jag kan minnas firat som min egen far på farsdag. ❤️

Så på kvällen, när lyktor var tända och solen mörkad så satt jag en bra stund på den blöta parkbänken alldeles själv framför minneslunden och kom på mig själv med att prata med honom, jag ljuger om jag säger att tårarna inte sprutade. Jag är inte troende alls, jag tror inte på Gud, men jag tror nog allt att det finns något, jag vägrar tro att bara för att man är död så är man borta för alltid.

20131111-150226.jpg
Att saknaden är stor har jag alltid vetat, men att den var så här stor har jag aldrig kunnat föreställa mig. Att saknaden gör så ont.

2 thoughts on “Ljus i mörkret

Leave a Reply

