Liberalt

Att stoppa barnen i vagnen och promenera ner till föris var något helt nytt denna morgon… Att sedan kyssa dem i pannan, önska dem en bra dag och vinka hej då knäckte mitt mammahjärta lite. Så stora de blivit!
Att sedan ta en lång promenad alldeles själv utan vagn eller barn kändes ganska absurt. Alldeles för lätt. Jag kände mig tom.
Men att sedan mötas av två glada yrväder ute på gården lättade mitt hjärta. Det blir bra det här. Det gör mig stolt att min 2åring kan komma springandes till mamma, ge mig en kram och sedan fortsätta med sitt. Att min 1åring tultar fram och sedan inte släpper mig gör att jag känner mig älskad.

20131108-123559.jpg
Vi hjälptes åt i köket när vi kom hem, lunchen idag blev mungbönpasta i sås. Sås gjord på reducerad grädde, en klick crème fraiche, en nypa “Pricken över i:et”-krydda och lite ädel ost. Så snabbt, så enkelt och riktigt gott. Min son verkar dela mitt matintresse och slukade sked efter sked medan dottern fick köttbullar (igen ja vet…) till sin pasta.
Men ni förstår, när man kommer hem från föris, ja då ska det gå fort från spis till mage.

Liberal mat för mig idag, jag prioriterar snabb mat ibland.. Snart stundar 12-14h på jobbet och jag har en tuff jobb & plugghelg framför mig. Det jag tröstar mig med är att jag trivs på mitt jobb och att jag står, går och springer i trappor konstant, imorgon dessutom runt 15-16h. Därför, därför har jag inte så mycket ångest över att jag inte varit på gymmet på snart 3 (!!!) veckor!! Det enda jag har ångest nu över är att jag inte kan följa med resten av familjen på barnkalas…

Men den där såsen alltså…. Jag skulle kunnat bada i den, eller få den intravenöst. Fast då träffar den ju inte smaklökarna… Nä… Bada är nog bättre

2 thoughts on “Liberalt

Leave a Reply

