Att bestiga ett berg

Den där känslan när man vinkar av barn och Man. Mössor på sne och napp i mun och en dov sömndrucken röst som säger, kom nu, vi ska till “föris”.

Och jag…. Jag låter min hjärnverksamhet flöda. Valen står mellan att bestiga ett stort tvättberg, städa övervåningen eller att plugga…. Jag tror jag funderar lite till över min kaffe och till tonerna av (just nu) Franz Ferdinand – Jaqueline.

20131107-085055.jpg
Lunchen, ja lunchen den har jag löst. Hämtlunch. Man kan bara använda hjärnan så mycket en och samma dag och jag ska senare gotta ner mig i studier. Studier som gör mig smart. Studier som förhoppningsvis ger mig en extra inkomst men som allra främst hjälper mig att hjälpa människor.

Ibland infinner sig den där kalla kåren längs ryggraden “usch vad jag ogillar människor”. Speciellt när man jobbar med individer så som jag gör, speciellt efter tolvslaget och ruset gett in och alla hämningar släpps, men generellt så gillar jag verkligen människor, jag tror mig tycka att jag är en ganska socialt anpassad individ.

Vad tror du? Genväg med hämtmat? Effektivisering med hämtmat eller bara ren och skär lathet?

Leave a Reply

