Nummer 3

När nummer tre av födelsedagar hösten till ära går av stapeln så känns julen närmare än någonsin. Känslan att slå in paket och planera julklappar infinner sig.

När jag åkte till jobbet igår i mörkret på landsväg och skymtade både rådjur och dimma så längtade en liten tanke efter ett snövitt rent landskap.

Men först födelsedag nummer 3. Min bättre hälft, min karl, min stöttepelare. Han som med sin dova röst alltid finns där. Han som har långt över 137 t-shirtar att sortera och han som doftar så ljuvligt. Han som är mer organiserad i vardagen än jag och han som kysser våra barn god natt med sån värme. Idag fyller han år. Han med stort H.

20131105-123149.jpg
Han som önskade sig min matlagning framför en middag på restaurang. Han som får mig att le som en fjortis.

Idag firar vi honom.
När barnen har somnat ska jag duka upp en festmiddag värdig ett födelsedagsbarn och kanske drar jag till och med på mig festblåsan, för idag är det fest.

Vad är er absoluta favoritmat?
Hur ser era födelsedagsfiranden ut?

Leave a Reply

