Jag och min bulle

Äh ibland släpper jag lite på kontrollen, ibland orkar jag helt enkelt inte stå och laga mat i flera minutrar som överskrider 30. Ibland äter även jag “snabbmat”!

Mellan dagis, tvätt, mys, bus, lek och med tanke på att jag ska byta med min älskade man i dörren och åka och jobba så orkade jag faktiskt inte mycket mer än att steka färdiga frysta köttbullar och koka mungbönpasta till det.

20131104-160128.jpg
Jag och min köttbulle…

20131104-160152.jpg
Jag och min andra köttbulle…

20131104-160216.jpg
Jag och min femte köttbulle…

Bara för att du inte alltid hinner laga mat från grunden så gör det dig inte sämre än andra! Glöm inte det!
Jag ser det som så att vi är mätta och glada och vi hinner busa 30 minuter extra och idag är det just det jag värderar högst. Inte ingredienslistan på köttbullarna, inte idag…..

Arteget? Nej. LCHF? Ja. Liberalt? Ja.

6 thoughts on “Jag och min bulle

  1. Hej Michaela! Läst din blogg sen en tid tillbaka – tycker att du verkar så jäkla positiv och härlig!

    Jag har en fråga/ett problem. Jag äter LCHF sen ca ett år tillbaka – med lite svackor här och där. Sedan några månader tillbaka har jag försökt att strikta till mig lite – plus att jag börjat träna. Försöker träna minst 4 pass veckan – och försöker blanda kondition med styrka. Men – det händer ingenting? Vad gäller maten har t.ex bytt ut min gamla frukost (turkisk yoghurt med lite grädde, bär, nötter) till ägg och bacon och slutat med stevia-ketchup, väljer kött med högre fetthalt osv. Hur var det för dig i början? “Rasade” du i vikt – eller tog det en stund innan du kom igång? Jag mår psykiskt och fysiskt bättre av att träna, så kommer definitivt att fortsätta med det -men hade ju såklart varit kul om det visade resultat på måttbandet. Tacksam för tips osv! Kram Matilda

    • Hej och tack vad glad jag blir för dina fina ord! ❤
      Nej när jag började träna gick det mycket långsammare och det kan jag märka även idag, att när jag kört stenhårt ett tag så stannar jag liksom upp. Men tränar jag inte så tickar vågen sakta neråt. MEN felet många gör är att man inte äter tillräckligt med kolhydrater. Jag skulle inte rekommendera att köra superstrikt när man tränar så ofta, kroppen behöver lite energi istället för att skapa egen hela tiden. Och det kan du ge den genom att äta bra kolhydrater i form av mörkgröna grönsaker och tränar du riktigt hårt kanske till och med lite rotfrukter.
      Våra system funkar lite som så att vid hög aktivitet så behöver vi ibland ha en direkt energikälla att ta ifrån och utöver detta så måste hjärnan ha ca 20gr kolhydrater (glukos) varje dag och får man i sig det av kosten så tar det inte av vare sig lever eller muskelglykogen.
      Sen är stress och tålamod en annan femma 😉 hihi! Kramar

Leave a Reply

