Spinner vidare

Jag kan inte riktigt släppa det där med att människan är det enda däggdjur som inte äter sin artegna föda.
Kanske är det för att jag gottar ner mig i näringsfysiologi, kostbyten och de stora kostråden när jag pluggar
Om en månad har jag förhoppningsvis ett diplom och licens i min hand, som Kostrådgivare. Men först måste jag hitta eller ja inte hitta men ta mig tid att plugga. Söndag är avsatt efter jobb. Jag börjar bli stressad, jag vill verkligen kunna allt och gärna i god tid men med så mycket jobb och barn hemma på dagen så är det svårt att få ihop det.

20131101-133127.jpg
Vi myser idag, regn ute och Lejonkungen på tvn med barn uppkrupna i knät. Jag njuter av att vara hemma idag, hela dagen. Nästa vecka börjar inskolning på dagis och det är nog jag som behöver förbereda mig mer mentalt än barnen.

Men först, middag. Idétorka idag. Vad äter du idag?

2 thoughts on “Spinner vidare

  1. Ikväll blir det helstekt entrecote & blandade smörstekta grönsaker (haricot verts, blomkål & squash) med hemslagen bearnaise. Ha en härlig fredagskväll.

Leave a Reply

