Att bli smal

Det är mångas dröm! Min egen inkluderat, jag hymlar inte om det. Men blir man lyckligare att vara smal än man är som mullig eller fluffig eller större?

Ja jag tror faktiskt det ligger något i det. På något sätt så stärks en självförtroende när man känner sig mer bekväm i sig själv och när man slipper ha ångest för att man inte kommer i kläder man vill bära eller för att man ska slippa oroa sig i onödan vad andra tycker om en och hur andra uppfattar en när man är större. Jag har sällan haft dåligt självförtroende, både på gott och ont. Men jag har ibland svårt att förstå att andra hejar på mig och att andra tycker jag gör saker bra. Där tror jag alltid att jag kan göra bättre och får grav prestationsångest, där kan jag känna att jag aldrig dugt, det hänger väl i sen man var liten antar jag….
Jag har heller aldrig riktigt haft den där extrema ångesten vad jag ska ha på mig, inte mer än vem som helst utan jag har anpassat klädstil efter form. Men nu, nu kan jag äntligen klä mig så som JAG ÄR!

Vad jag menar här är inte att man ska vara pinnsmal och följa modeidealen utan man ska vara på det sätt där man själv mår allra bäst! Mår du som allra bäst med lite kärleksvingar då måste det få vara okej, mår du som bäst med magrutor, ja då är det också okej!

De senaste tre veckorna har jag bara fått in ETT träningspass och i och med det så har min våg tickat än mer neråt. Vilket jag inte vill! Konstigt kanske du kan tycka? Ja, jag skulle väl egentligen inte avlida av en fyra-fem kilo mindre, men jag trivs så här och jag vill ha en grund att styrketräna på, ett slags maxstyrkeprogram som jag och älskling filar lite på.

Ullis påpekade idag när vi var på torget att min rumpa börjar försvinna och vet du, det vill jag verkligen inte. Så….. Fram med squatsen igen, de kan jag faktiskt göra hemma medan barnen leker 🙂 utfall också! Extra roligt blir det när barnen turas om att rida rygg, win win, mamma leker och barnen ger mamma vikt.

20131030-151247.jpg
Underbara kålblommor från torget idag!
Nu, lämna barnen med finaste farmor/svärmor och jag far till jobbet.

Leave a Reply

