LowCarb

Jag ger mig sällan in i sånt här… Men jag kan inte hjälpa att bli förvånad. Förvånad av hur många som trott på dessa produkter. Jag må vara pretto men jag har i min stilla lilla bubbla trott att man läser innehållsförteckningarna på speciellt såna här produkter…. Det klingar ju liksom fejk!

20131029-002736.jpg

Jag skrev på min instagram: “Jag är helt förbluffad över hur många som är förvånade över att dessa lowcarb och carbzone produkter har marknadsfört sig falskt och uppgett falsk information. Det finns ingen genväg till bra mat, bra och ren mat är enkelt och smakar gott utan tillsatser. Varför ska det krånglas och hittas genvägar överallt och varför blir det sånt ramaskri över att just såna här produkter är “fejk” det hade man väl ändå kunnat räkna ut om man läst innehållsförteckningen….. Varför måste vi alltid hitta substitut för något som inte är bra för oss???”

Vad tycker du?

Dessutom så är inte “Low Carb” samma som LCHF och inte heller behöver det vara helt mjöl eller sädesslagsfritt då just low IN carb betyder ett lågt kolhydratsinnehåll och inte glutenfritt.
Samma med LowCarb pastan, den innehåller vetemjöl MEN den är lägre i sitt kh än vanlig pasta.

Jag säger inte att det är okej, inte alls. Jag köper inte skiten. Skulle aldrig falla mig in.
Vi måste lära oss skillnaden mellan Low in Carb, lowcarbhighfat, stenålderskost, artegenföda, paleo och glutenfritt bl.a.
LowCarb betyder inte alltid att det är socker eller glutenfritt………..

Nu finns resultat och fakta om det här hos Kostdoktorn

Leave a Reply

