Sockerchock

Med risk att jag blir (återigen) halshuggen för att jag nämner ordet socker här i min blogg så tänker jag ändå visa bilden på tårtan som serverades i lördags.. Oblatet med Musse & Mimmi beställdes härifrån, superbra service och oblatet är gjort i just dekorations och ätbart papper.

Ja, mina barn får äta lite socker vid begränsade tillfällen och ja även jag äter lite socker någon gång då och då.
Tro det eller ej men jag smakade faktiskt på tårtan i lördags och senare när jag kom till jobbet så kände jag av sockerchocken, så till vida att mina två manliga kollegor idiotförklarade mig med fraser som “neeeej har du ätit socker” och “hur ska vi orka jobba med dig ikväll” haha. Jag får alltså såna sjukliga sockerkickar att allt blir hysteriskt roligt för en stund, sen kommer tröttheten (dippen)… Men jag är också fruktansvärt medveten om vad socker, sötningsmedel och honung gör med våra kroppar och utefter det så väljer jag att konsumera socker vid väl valda tillfällen istället för sötningsmedel. Jag ser det som så att ska jag äta någonting “förbjudet” så ska jag bannemig äta det som är godast och just det tänket har min kära lärare Anna Hallén smittat av sig med. Varför göra undantag och äta saker som är sådär goda när man egentligen ville haft något annat och bara äter för ätandets skull?

20131028-134129.jpg
Jag är så glad att jag kommit till den punkten i min kost att jag behöver inte tänka längre, jag är inte rädd för att äta socker någon gång eftersom mitt lilla sockermonster är under kontroll. MEN skulle du mot förmodan ha ett stort sockermonster på din högra axel som tvingar dig att överäta och att tappa kontroll, ja då råder jag dig att undvika alla slags sötningar. Naturligt eller ej.

20131028-134501.jpg
Och vad är ett kalas utan kaffe?
Kaffet serverades i en vacker 70-tals servis som jag fått av min mormor.
Mormor sa att det var på tiden den användes och inte samlade damm…

Kalaset i helgen var mysigt och barnen blev så bortskämda av alla, precis som det ska vara när det är födelsedag. Den enda som saknades var Morfar och det gör fortfarande ont att han inte är med oss. Men Polly gjorde slängpussar till morfar och pekade att nu bor han i himlen ❤️

Leave a Reply

