Kalasmat

Hej min vän, något sen uppdatering om helgens kalasmat, jag vet. Jag var ledig på dagen igår så vi passade på att lyxa till det med att äta ute och att låta barnen shoppa upp sina födelsedagspengar från fina gamla farmor (min farmor). Givetvis valde Polly en Mimmi-grej, en så söt fleecefilt med Mimmi-huvud i handdockeform, händer & fötter. Lillkillen fick en likadan fast spindelmannen 🙂
Det är ljuvligt att se hur en så liten människa redan kan ha en idol som hon dyrkar så, Mimmi. Mimmi-mjukisarna och nu även filten är i släptåg vart än hon går ❤️ Det är en lycklig tvååring vi har här hemma, helgens paket-skörd uppskattas extremt. Bäst verkar den stora 50cm Mimmi-mjukisen från moster och en superfin Mimmi-tischa från faster vara.

20131028-130734.jpg
Eftersom alla äter så olika i vår familj och för att jag jobbade hela fredagen och lördagkväll så blev det en kallskuren buffé till lunch. Verkade gå hem hos alla och supersmidigt för mig.

I köttväg blev det kalkon, rostbiff & kassler.

20131028-131120.jpg
En krispsallad med fetaost, lök, gurka och morotsstavar.

20131028-131154.jpg
En fruktbricka, mozzarella med körsbärstomater, brieost, valnötsost ställdes även fram. Till de som ville fanns även potatissallad.

20131028-131316.jpg
Frökex, ostkex (hembakta), saltiner och bröd till de som ville ha och till detta smör, vitlöksost och pepparrotsost.

20131028-131437.jpg

Jag ÄLSKAR att laga mat och ha hem familj & vänner. Tyvärr blir det ju aldrig så ofta som man önskar och definitivt inte nu när jag jobbar kväll…. Suck….

Men idag och imorgon är jag ledig, jag ska njuta och andas av hemmets lugn ända tills jag klockar in 17.00 på onsdag.
Vad har du för planer i veckan?

Leave a Reply

