Ser inte problemet

Jag tänkte efter lite när jag moppade golven förut… Lite lustig fakta, i vår familj har vi laktosintolerans, grönsaksfobi, nötallergi, diabetes, glutenundvikare och så mig då.
20131025-135029.jpg

Jag bollade lite idéer om buffén till imorgon med kökschefen på jobbet, varpå en av de andra i köket påpekade hur svårt det skulle vara för mig att knåpa ihop något alla kunde äta….

Challenge accepted!!

Med andra ord inte svårt alls, speciellt inte en buffé där alla kan plocka precis vad de vill ha.

Jag bakade dessutom fröbröd idag, två sorter, ett på mandelmjöl och ett på smakrik ost. Supergoda. Jag har dessutom faktiskt köpt kex till de som inte vill äta glutenfritt. Alla har ju rätt att äta som de vill. Eller hur!?
Resten av det kallskurna kan alla äta, frukt kan alla som vill äta, ostar och andra tillbehör kan alla som vill äta och man bygger ju alltså sin egen tallrik, jag ser inte problemet som andra tydligen gör.

Gör det inte svårare för dig än vad det är! Eller som min Louise säger (om camping) varför göra det svårare för sig än man har det hemma 😉

Tårtan, ja den har jag faktiskt beställt. Jag har vare sig tid eller ork att stå och baka. Snabbast utväg? Möjligt. Godast? Möjligt. Sötningsmedel? Nej. Sockerfri? Nej. Laktosfri? Ja.
Har självklart kompletterat med socker- och glutenfritt för de som vill ha.

Så ja, imorgon kommer hela familjen äta tårta med socker i och JA, jag använder hellre riktigt socker som jag VET hur det påverkar kroppen både kortsiktigt och långsiktig. Det gör vi INTE med sötningsmedel än. Punkt.

Leave a Reply

