Egentid

Hej min vän,
Jag har lite ångest över att det går långt mellan inläggen men andra saker måste gå före. Logistik, jobb, hemmet och först och främst barnen, det hoppas jag du förstår.

Idag har jag haft en “egendag” med Lill Pysen då storasyster blev kidnappad av Moster för att ha en mysig bakdag. Vi har uträttat lite ärenden jag och Pysen, beställt tårta till helgens kalas, mysfikat med min älskade mormor, busat och skrattat i något blöta lövhögar och hämtat ut paket från underbara Charlotte från hennes webshop Liveo.se.

20131023-134911.jpg
Jag försöker få lite egentid med vardera barn då och då, jag tycker det är viktigt att de får känna att de har mamma (eller pappa) bara för sig själva en stund, att det inte ska kompromissas om man ska leka med bilar eller dockor. Att de får vara sig själva och göra det som just de tycker är roligt med bara en förälder ett litet slag.

Leave a Reply

