Att tänka på Media

Kan du tänka för dig själv?

Jaaaaa självklart säger du! Men kan du verkligen det? Är du styrd av vad media skriver, tycker, tänker och medlar? Lyssnar du på varenda nyhet som finns som rör LCHF?

Det har varit väldigt mycket skriverier det sista om både 5:2, pf, tallriksmodellen, cancerogent kött, SBU, kostcirkeln m.m

Varför får ni inte läsa om det här? Jag har valt att inte lägga mig i, att inte direkt medla såna grejer här som ni redan ser överallt på hela nätet. Dels för att jag inte har tid att vara en andra handens medlare och inte heller för att jag haft något konkret att dela med mig av, ni läser ju redan de STORA nyheterna på andra ställen först, jag har även av den enkla anledningen tackat nej till ett reportage om 5:2 i Expressen och nu även ett reportage i ytterligare en av våra större svenska tidningar om min viktminskning.

20131020-235309.jpg

Med det säger jag inte att jag aldrig tänker ställa upp om jag får frågan igen, men just 5:2 kan jag inte uttala mig om, jag vill inte, jag har testat för lite och jag har inga större positiva grejer att säga om det heller. Förutom att, ska man äta 5:2 så tycker jag ju att man ska göra det i kombination med LCHF just för att du står dig längre, din kropp är mättad längre och du slipper gå hungrig. Men det kan väl vilken nöt som helst räkna ut 😉
Visst det kanske hade varit jättebra för min bloggkarriär, min instagram och min facebook… Säkerligen även för framtida Kostologik, MEN just nu känns det inte rätt och det handlar inte om pengar…! Jag är säkert riktigt korkad som gjort så här men jag vill bara göra saker som känns rätt och inte för att jag är “framgångsrikskåt” och DÄRFÖR skriver jag bara om saker som jag KAN något om eller något jag KAN prata om utefter egen erfarenhet.

6 thoughts on “Att tänka på Media

  1. Så sant så Michaela. Varför göra något man inte har lust med. Ibland eller rätta sagt ofta i media så är det för mycket dieter eller livsstil med koster.
    Är alltid roligt och intressant att läsa hur du resonera kring kost och dylikt!

    • Tack Pierre! Ja det känns som att det snart borde börja bli lite mättat men då hittar de väl på annat.
      Jag läser faktiskt inte de stora tidningarna av den anledningen att jag tycker det står så mkt icke-fakta i dem nu för tiden. Dessutom kan de nästintill aldrig styrka sin fakta heller, mailade in för ett tag sedan och frågade om referenser på en text om just rött kött och cancer och fick som svar att det var taget ur ett perspektiv och INTE från studier…. Så tråkigt sånt här!
      Hoppas allt är bra med dig 🙂

  2. Jo, jag förstår precis vad du menar och håller med dig. Orkar heller inte allt för ofta läsa vad tidningar skriver.

    Jo, det är ganska bra med mig. Tar lite taget så brukar det gå bra.
    Ser att du har fullt upp med jobbet och pluggande. Roligt att se det går bra.

  3. Du gör det du vill, och skiter i det du inte vill. Det är väl det vettigaste en människa kan göra för sig själv?
    Integritet tror jag det heter, detta ord som verkar rätt bortglömt i dagens media. 😉

Leave a Reply

