Att handla lokalt!

Jag känner mig ganska utvilad idag, härligt! Hur går det för dig? Mitt i veckan som det är…
Vi promenerade fram till torget tidigare idag jag och barnen och mötte upp några vänner. Jag försöker passa på att handla lokalt det sista, dels för att jag vet att det allt som oftast är bra råvaror och så gillar jag det här att man kan titta på allt och välja exakt vad man vill ha. Lite som på Irland, vegetables shop, butcher, cheese shop, egg shop, fish van osv.

Idag blev det ett lass med prinskorv 98% kötthalt, barnen älskar prinskorv och så smart mellis! Ja det slinker även ner några hos mig.
Lite grynkorv, glutenfri, till mannen min som gillar det. Lokalt producerad och även jag som inte gillar grynkorv ska nog smaka lite. Det är ju faktiskt grynkorvens dag imorgon (haha)! Seriöst vem hittar på alla dessa dagar?

20131016-140347.jpg
Jag är så dålig på växter… Jag liksom kramar livet ur dem bara jag tittar på dem men utomhus verkar jag ha bättre känsla… Lavendeln jag planterade för några veckor sedan har nu tack vare frosten (och inte mig) gett med sig och jag bytte ut dekorationerna mot prydnadspumpor och en blommande kålväxt vad den nu kan tänkas heta, haha! Mysigt! Tycker det känns så välkomnande!

När man blir mer och mer medveten om vad man handlar och vilka produkter som är bra så är det faktiskt ganska så kul att botanisera bland varor och råvaror.

På tal om annat, någon som vet något företag i Tidaholm eller runt omkring som tömmer dödsbolägenheter? Jag börjar få panik, igår kunde jag inte sova för att jag vet att det är så mycket att göra…. Inte bra, den här stressen kommer slita på mig…
Jobb, skola, barn, hem, man osv det klarar jag av men allt runt omkring som ligger som ett osande stressmoment just nu är inget bra….

Leave a Reply

